ورق آلومینیوم

فویل آلومینیوم چیست

فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم چیست

فویل آلومینیوم یک کویل ، نوار یا ورق آلومینیومی بسیار نازک است که پس از غلتاندن نوارهای آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم بدست می آید. در چین ، نوارهای ورق آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم با ضخامت کمتر از 0.2 میلی متر به طور کلی به عنوان فویل آلومینیوم نامیده می شوند.

 

طبقه بندی فویل آلومینیوم:

1. با توجه به شکل ، می توان آن را به ورق آلومینیوم و ورق آلومینیوم ورق تقسیم کرد. اکثر محصولات ورق آلومینیوم به صورت رول عرضه می شوند و فقط تعداد معدودی از مشتریان دست بسته از ورق آلومینیوم ورق مانند استفاده می کنند.

2. با توجه به ضخامت ، می توان آن را به سه نوع فویل ضخیم ، فویل تک صفر و فویل دو صفر تقسیم کرد. فویل ضخیم یک فویل با ضخامت 0.1-0.2 میلی متر است ، فویل تک صفر یک فویل است که دارای ضخامت 0.01 میلی متر و کمتر از 0.1 میلی متر است و فویل دو صفر یک فویل است که دارای ضخامت میلی متر در واحد اندازه گیری و داشتن دو صفر بعد از نقطه اعشاری.

3. با توجه به دولت ، عمدتا فویل حالت سخت کامل ، فویل حالت نرم ، فویل حالت نیمه سخت ، فویل سخت چهارم و سه چهارم فویل سخت. با توجه به سطح سطح را می توان به فویل نور یک طرفه و فویل نور دو طرفه تقسیم کرد. با توجه به کاربرد ، به فویل بسته بندی ، فویل کالا ، فویل تجهیزات الکتریکی و فویل ساختمانی تقسیم می شود.

4. ویژگی های فویل آلومینیوم: نازک و سبک ، مقاومت خاص بالا ، براقیت خوب ، هدایت حرارتی و هدایت الکتریکی بالا ، مقاومت در برابر رطوبت بالا ، غیر سمی ، بدون بو ، مانع نور خوب ، عایق حرارت ، مقاومت در برابر خوردگی خوب.

فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم چیست؟

ویژگی فویل آلومینیوم چیست

فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم

کاربرد فویل آلومینیوم چیست

 

در این طرح ضخامت محصول كمتر از ١٥٢ میكرون می باشد ، كه مناسب جهت بسته بندی محصول غذایی و دارویی می باشد . از نظر کلی محصولات تولیدی آلومینیوم را می توان به چهار گروه کلی زیر تقسیم بندی نمود .

١‐ محصولات نورد شده :

شامل صفحه هایی با ضخامت ٦٣٣٠ میكرون به بالا ، ورق از ١٥٢ تا ٦٣٣٠ میكرون و فویل یا زرورق در محدوده ضخامتی ٩ تا ١٥٢ میكرون .

٢‐ محصولات ریختگی :

هر نوع محصول و قطعه ای که به روش های ریخته گری در ماسه ، ریخته گری پوسته ای و ریخته گری قالب دائمی تولید می شوند .

٣‐ محصولات اکسترود شده :

شامل انواع پروفیل ها و لوله ها و غیره

٤‐ سایر :

شامل نیمه رساناها، کابل ها، فورج شده ها و غیره
با استفاده از انواع روش های تولیدی فوق الذکر ، انواع محصولات نیمه تمام و تمام شده آلومینیومی قابل حصول است . بطور کلی مصرف محصولات آلومینیومی را می توان به پنج گروه کلی تقسیم بندی نمود .

١‐ حمل و نقل :

شامل صنایع اتومبیل سازی ، کامیون و اتوبوس سازی ، کاروان سازی ، کمپر (تجهیزات اردو زنی یا اردو زیستی ) ، واگن قطار، هواپیما و غیره

٢‐ ساختمانی :

ساختمان های مسکونی ، ساختمان های صنعتی ، ساختمان ها یا اسکلت های کشاورزی ، راه سازی .

٣‐ بسته بندی :

انواع قوطی های نوشابه ، آبمیوه و … ، قوطی های کنسرو ، کپسول سازی، در پوش ( آسان باز شو و یا معمولی ) ، ظروف انعطاف پذیر ، لوله های فشارپذیر ، فویل خانگی و صنعتی ، فویل بسته بندی و انعطاف پذیر جهت مایعات .

٤‐ الکتریکی :

شامل ماشین آلات الکتریکی ، سیم و کابل ، سیستم های مخابراتی و غیره

٥‐ سایر مصارف

شامل مصارف مهندسی مکانیک ، مانند ماشین آلات کشاورزی و صنعتی ، سیستم های هیدرولیکی ، لوله و اتصالات ، موارد مصرف ماندگار مانند تجهیزات خانگی برقی ، مبلمان اداری و خانگی ، ابزار و تجهیزات آشپزخانه ، زینک لیتوگرافی ، انواع مصارف غیر صنعتی دیگر .

انواع فویل آلومینیوم چیست

 

قیمت فویل آلومینیوم چیست
فویل آلومینیوم در صنعت و ساختمان آرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *