ملزمات اجرا, محصولات صنعت و ساختمان

نوار درزگیر برزنتی چیست

نوار درزگیر برزنتی

نوار درزگیر برزنتی

نوار درزگیر برزنتی چیست

نوار درزگیر برزنتی

نوار درزگیر برزنتی چیست

نوار درزگیر برزنتی محصولی است که جهت کاور کردن منافذ نقاط اتصال اشیا و درزبندی و هوابندی مورد کاربرد قرار می گیرد. این عمل می تواند برای درزبندی نقاط اتصال عایق الاستومری در صنعت تاسیسات و کانال هوا و هم چنین تاسیسات موتورخانه مانند لوله های گرم و سرد صورت پذیرد. 

علاوه بر موارد ذکر شده نوار درزگیر برزنتی برای آببندی و هوابندی لوله های خرطومی جاروبرقی، انواع شلنگ های صنعتی از قبیل پیستوله های بادی و سیستم لوله های فاضلاب کار برد دارد. 

نوار درزگیر برزنتی در درزبندی نقطه های اتصال عایق الاستومری (هم کانال هوا و هم لوله های تاسیسات)، در سیستم های حرارتی و برودتی به طور یکسان به کار گرفته می شود و هیچ محدودیتی جهت استفاده در سرما یا گرما ندارد.  

از مزیت های نوار درزگیر برزنتی که باعث استقبال از این محصول شده، میزان چسبندگی بالا و طول عمر مفید این محصول می باشد.  

نوار درزگیر برزنتی از مقاومت طولی بالایی برخوردار می باشد. یعنی در زمان استفاده از آن هر چقدر نوار درزگیر برزنتی کشیده شود، از مقاومت آن کم نمی گردد.  

نوار درزگیر برزنتی دارای خاصیت ضد آب هم می باشد. آن گونه که پس از استفاده از نوار درزگیر برزنتی در نقاط اتصال، از نفوذ رطوبت، بخار و قطرات آب جلوگیری می گردد. 

نوار درزگیر برزنتی دارای مقاومت بالایی در برابر بخارات اسیدی و قلیایی می باشد و از هرگونه خورندگی و استهلاک زودرس به دور است. حتی این محصول مناسب برای محیط های آغشته به روغن است. لایه ی خارجی نوار درزگیر برزنتی در برابر  اصطکاک و سایش مقاوم بوده و در نتیجه می توان به این محصول لقب ضد سایش را داد. 

گستره ی مقاومت دمایی نوار درزگیر برزنتی بین ۵- تا ۷۰+ درجه سانتیگراد است.  

با توجه به ذکر موارد بالا، اینگونه نتیجه می گیریم که نوار درزگیر برزنتی با پوشش مناسب بر روی منافذ و نقاط اتصال عایق الاستومری، از استهلاک و خرابی های احتمالی آن جلوگیری کرده و بر عمر مفید عایق می افزاید.  

با توجه به تناسب ظاهری بین نوار درزگیر برزنتی و عایق الاستومری. در مکانهایی که عایق الاستومری به صورت اکسپوز انجام شده است، ایتفاده از نوار درزگیر برزنتی جلوه ی زیبایی به پروژه ی انجام شده می دهد. 

یکی دیگر از مزیت های نوار درزگیر برزنتی این است که با محیط زیست سازگار بوده و در اصطلاح دوستدار محیط زیست است.  

ساختار مقاوم نوار درزگیر برزنتی باعث می گردد از هرگونه پارگی و خوردگی در امان باشد. 

عرض نوار درزگیر برزنتی به صورت رولی، ۵و ۷ ۱۰ سانتیمتر است. البته باید خاطر نشان شد که برای تولید نوار درزگیر برزنتی با عرض های دیگر هیچ محدودیتی در ساخت وجود ندارد. نوار درزگیر برزنتی در طول های ۲۵ و ۵۰ یارد تولید و به بازار ارایه می شود. 

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که از نوار درزگیر برزنتی می توان در صنعت خودروسازی، مخابرات، چادرهای مسافرتی، کیسه های خواب، شیشه اتومبیل و ….. استفاده کرد.

نوار درزگیر برزنتی اطلاعات تکمیلی 

 نوار درزگیر برزنتی همانطور که از نامش پیداست برای درزگیری منافذ بین اشیا و حتی هوابندیِ نقاط اتصال بکار می رود.کاربرد نوار درزگیر برزنتی در صنعت دارای زیرشاخه های فراوانی می باشد.از جمله صنایعی که می توان در کاربرد نوار درزگیر برزنتی مطرح کرد صنایعی مثل مخابرات، الکترونیک،ماشین سازی،تهویه مطبوع و عایق بندی می باشد. 

با توجه به دامنه وسیعِ کاربردِ نوار درزگیر برزنتی در صنعت عایق بندی ابتدا به شرحِ ویژگی های آن در این زمینه می پردازیم. 

در صنعت تاسیسات با انجام عایق بندی بر روی سطوح داکت های هوا و لوله های آب سردوگرم،برای تکمیل مراحل عایق بندی و پوشش نقاط اتصال که بصورت درزهای سر باز باقی می مانند از نوار درزگیر برزنتی استفاده می گردد. 

این فرایند باعث محافظت کاملِ محل این درزها شده و از نفوذ آب،رطوبت و حتی تجمع باکتری و تشکیل قارچ و کپک جلوگیری می کند. 

همرنگی و تناسب ساختار ظاهریِ نوار درزگیر برزنتی،کاربرد آن را بر روی سطوحی مثل عایق الاستومری(رولی و لوله ای) در برابر انواع نوارهای درزگیر توجیه پذیرتر می نماید. 

از آنجا که این شرکت فعالیت وسیعی در تولید،فروش و نصب انواع عایق ها از جمله عایق الاستومری دارد لذا تولید و ارایه این محصول(نوار درزگیر الاستومری) جزو برنامه های اصلی این شرکت محسوب می شود. 

مقاومت دماییِ مناسبِ نوار درزگیر برزنتی در برابر حرارت و برودت، کاربرد آنرا در سیستم های گرمایشی و سرمایشی میسر و مقدور ساخته است. 

از جمله علل گرایش کارفرمایان به کاربران به کاربرد نوار درزگیر برزنتی میزان بالای کیفیت چسبندگیِ این محصول می باشد.کیفیت چسب و مواد سازنده آن در طول عمر مفید درزبندی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

ساختار مسلح و نخدارِ نوار درزگیر برزنتی مقاومت طولی و کششی آن را به میزان زیادی افزایش می دهد.این موضوع باعث جلوگیری از پارگی یا دفرمه شدنِ حالت نوار درزگیر برزنتی در زمان کاربردِ ان می شود.به نوعی می توان گفت خودنگهداریِ ساختار نوار درزگیر برزنتی در فشار و کشش از جمله ویژگی های خاص آن محسوب می گردد. 

نوار درزگیر برزنتی در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم عمل می کند بطوریکه پس از کاربرد نواردرزگیر برزنتی هیچگونه امکان نفوذ رطوبت،بخار و قطرات آب به سمت درزهای گرفته شده توسط نوار درزگیر برزنتی وجود ندارد. 

وجود بخارات اسیدی و بازی در محیط بر روی عملکرد و ساختار نوار درزگیر برزنتی تاثیر گذار نبوده و به راحتی می توان از نوار درزگیر برزنتی در محیط های علمی-تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی استفاده نمود. 

نوار درزگیر برزنتی بعنوان یک محصول کاربردی در محیط های آغشته به روغن می تواند به خوبی دارای کارکردِ مفید باشد. 

مقاومت دماییِ نوار درزگیر برزنتی بین ۷۰+ درجه تا ۵۰+ درجه سانتیگراد می باشد. 

سطوح بیرونی نوار درزگیر برزنتی بسیار مقاوم بوده و در برابر سایش و اصطکاک دچار فرسودگی و تخریب نمی گردد. 

نقش خودعایقیِ نوار درزگیر برزنتی،پس از کاربرد آن بر روی سطوح گرم و سرد،از انتقال حرارت و برودت به شدت جلوگیری می کند و به همین دلیل کاربرد نوار درزگیر برزنتی بر روی این سطوح بعنوان یک عامل در برابر اصراف انرژی کاملا توجیه پذیر است. 

با توجه به فاصله و عمق محل درزهای کار،نوار درزگیر برزنتی باید دارای عرض های متنوعی باشد که به راحتی بتوان محل مورد نظر را پوشش دهی کرد.به همین دلیل عرضِ نوار درزگیر برزنتی در مقادیرِ استانداردِ ۵ و ۷ و ۱۰ سانتی در نظر گرفته می شود.البته قابل ذکر است بنا به ضرورت و درخواست کارفرما یا مشتری می توان نوار درزگیر برزنتی را در عرض ها یا طول های دلخواه و سفارشی تولید و عرضه کرد. 

عمدتا طول نوارهای درزگیر برزنتی بصورت استاندارد ۲۵ یارد می باشد. 

نوار درزگیر برزنتی به خاطر علت کاربرد آن برای جلوگیری از پِرت انرژی جزو محصولات دوستدار محیط زیست محسوب می گردد. 

از نوار درزگیر برزنتی علاوه بر درزگیریِ محل های اتصال عایق الاستومری در هوابندی و درزبندیِ لوله های خرطومی هوا،لوله های خرطومی جاروبرقی ها،انواع لوله های فاضلاب و شلنگ های صنعتی از جمله شلنگ پیستوله های بادی نیز استفاده می شود. 

از کاربردهای پردامنه ی دیگر در زمینه استفاده از نوار درزگیر برزنتی، کاربرد آن در صنعت چادرهای مسافرتی،شیشه های اتومبیل،کیسه های خواب،بادبانِ قایق های مسافرتیبادی و بسیاری موارد دیگر می باشد. 

نوار درزگیر برزنتی همان طور که از نام آن مشخص است برای درزبندی منافذ و هوابندی به کار می ‌رود و کاربرد گسترده ‌ای در صنایع مختلف دارد. این محصول هم در درزبندی محل ‌های اتصال عایق الاستومری کانال هوا و هم لوله‌ های تاسیسات به کار می‌ رود؛ بنابراین قابلیت مصارف فراوانی در همه سیستم ‌های حرارتی و برودتی دارد و مشکلی را ایجاد نمی ‌کند.

باید بگوییم که نوار برزنتی دارای ضریب انتقال حرارتی و برودتی بسیار ناچیزی است و همین عامل می ‌تواند نقش مهمی در ساختار عایق الاستومری داشته باشد؛ بنابراین تا حد زیادی از انتقال گرما و سرما جلوگیری می‌ کند. با توجه به مصارف متعدد آن در صنعت عایق ‌بندی نخست به معرفی محصول پرداخته و سپس ویژگی ‌های آن را شرح می ‌دهیم.

کاربردهای نوار درزگیر برزنتی

نوار برزنتی منافذ بین اشیا را می‌ پوشاند و همچنین کاربرد مهمی در هوابندی نقاط اتصال دارد. در حال حاضر صنایع مختلفی از این محصول استفاده می ‌کنند که از جمله آن ‌ها می ‌توان به شرکت ‌های ماشین ‌سازی، الکترونیک، مخابرات، عایق ‌بندی و تهویه مطبوع اشاره کرد. در صنعت تاسیسات، جهت درزبندی لوله ‌های آب سرد و گرم، عایق ‌بندی سطوح داکت ‌های هوا و پوشاندن محل اتصال درزدار از این نوار استفاده می ‌شود.

انجام این کار از نفوذ آلودگی، رطوبت، آب و هوا پیشگیری می‌ کند و حفاظت از سطوح را به دنبال دارد. ساختار ظاهری نوار درزگیر به این دلیل که با بسیاری از سطوح نظیر عایق الاستومری، هم رنگ و هماهنگ است باعث شده تا استفاده چشمگیری از آن ‌شود. امروزه با توجه به میزان چسبندگی بالای این محصول، بسیاری از افراد و سازندگان گرایش و توجه ویژه ‌ای به آن دارند و همواره درصدد هستند تا در صنایع بهره لازم را از آن ببرند.

این چسب از بهترین مواد اولیه تولید می ‌شود و در حقیقت، کیفیت چسبندگی آن موجب تمایز و برتری نوار برزنتی در مقایسه با سایر محصولات مشابه آن شده است. استفاده از مواد اولیه مطلوب در فرآیند تولید موجب افزایش طول عمر آن می‌ شود و به همین دلیل در بین صنایع گوناگون پرطرفدار است.

نوارهای درزگیر برزنتی با کیفیت مطلوب

کاربردهای دیگر نوار درزگیر برزنتی

  • آب‌ بندی لوله ها
  • استفاده در صنعت برق
  • بسته ‌بندی کردن لوازم سنگین
  • صنعت صحافی کتاب
  • هوابندی لوله ‌های خرطومی جاروبرقی
  • عایق ‌بندی کابل ‌ها
  • صنعت خودروسازی و الکترونیک
  • درزبندی شلنگ‌ های صنعتی همین طور پیستوله های بادی
  • صنعت چادرهای مسافرتی، تهیه کیسه ‌های خواب، بادبان قایق
  • تاسیسات موتورخانه مانند لوله ‌های سرد و گرم

ویژگی ‌های نوار درزگیر برزنتی

یکی از ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد نوار درزگیر برزنتی، مقاومت بالای آن است. این چسب انعطاف خوبی در برابر کشش‌ دارد و همین امر میزان استقبال از آن را افزایش می ‌دهد. باید بگوییم هر چقدر نوار کشیده شود، خاصیت ارتجاعی و دوام خود را از دست نمی ‌دهد.

به هنگام چسباندن نوار هر اندازه از خاصیت کشسانی آن استفاده شود، نه تنها از مقاومت آن کاسته نمی‌ شود بلکه دوام چسب کاری را هم افزایش می‌ دهد. در مقابل وزن بالا، از استحکام مطلوبی برخوردار است و حتی بر روی سطوح زبر و خشن مانند آجر، بتن و غیره نیز کاربرد دارد.

بکارگیری آن بر روی عایق الاستومری به خاطر هم رنگ بودن ظاهر چسب با ساختار عایق‌ بندی، زیبایی ظاهری نقاط را تحت تاثیر قرار نمی‌ دهد و با آن هماهنگ است. این نوار تاثیر مفیدی بر زیبایی نمای ساختار عایق بندی دارد و در محل ‌هایی که از آن استفاده می‌ شود، این موضوع بیش از پیش اهمیت خود را نشان می دهد.

نوارهای درزگیر برزنتی با بهترین کیفیت

مزایای نوار درزگیر

با توجه به اینکه نوار درزگیر برزنتی در سیستم ‌های حرارتی و برودتی استفاده می ‌شود، اما در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم است و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد. از مزایای مهم این محصول، میزان چسبندگی بالا و کیفیت مطلوب است. نوار برزنتی دارای طول عمر مفیدی است و خیلی سریع خراب نمی ‌شود.

یکی دیگر از مزایای مهم آن، خاصیت ضد آب است که با بکارگیری نوار در نقاط اتصال از نفوذ هرگونه رطوبت و قطرات آب جلوگیری می‌ شود. در حقیقت، پس از درزگیری نقاط با آن به هیچ  وجه امکان نفوذ آب به محل های درزگیری شده وجود ندارد.

محصول نامبرده در محیط‌ های اسیدی و قلیایی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌ دهد و به همین دلیل شاهد خوردگی و خرابی زود هنگام آن نخواهیم بود. همین عامل موجب شده است تا شاهد بکارگیری آن در محیط ‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی باشیم.

نوارهای درزگیر برزنتی با انعطاف بالا

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم نوار درزگیر برای محیط ‌های آغشته به روغن هم مناسب بوده و دچار سایش و اصطکاک نمی ‌شود. به طور کلی، رطوبت، آلودگی، روغن و آب کیفیت مطلوب آن را تحت تاثیر قرار نمی ‌دهد. این محصول با قدرت ضدسایش خوبی که دارد با نام نوار ضد سایش و ضدروغن نیز شناخته می‌ شود. نوار درزگیر برزنتی قادر است بالای 70 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

نوار به گونه‌ای تولید شده است که با ساختار محکم خود دچار پارگی و خوردگی نمی‌ شود. از سوی دیگر، با عنوان یک محصول دوستدار محیط زیست با محیط و هر نوع آب و هوایی سازگار است.

نوار درزگیر برزنتی دارای کیفیت عالی

سخن پایانی

نوار درزگیر برزنتی با پوشش مناسبی که دارد، بر روی منافذ استفاده می‌ شود و افزایش طول عمر مفید عایق را به همراه دارد و همچنین از استهلاک و آسیب ‌های احتمالی آن پیشگیری می‌ کند. این محصول از ویژگی های منحصر به ‌فردی همچون میزان مقاومت بالا، ضدآب و قدرت کشسانی خوبی برخوردار است و همین امر بکارگیری چشمگیر آن را در بین صنایع مختلف افزایش می ‌دهد.

زمانی که نوار در لوله ‌های تاسیسات به کار می ‌رود از انتقال گرما و سرما به داخل لوله ‌ها جلوگیری می‌ کند و به همین دلیل اهمیت بسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد.

 

===========================================================================================

نوار درزگیر برزنتی 

جهت پوششِ منافذ نقاط اتصالِ اشیا و همچنین تکمیل عملیات درزبندی و گاه برای هوایبندی و آببندی از نوار درزگیر برزنتی استفاده می گردد. از جمله موارد درزبندی با نوار درزگیر برزنتی ،درزبندیِ نقاط اتصال عایق الاستومری در صنعت تاسیسات با زیرشاخه ی تهویه مطبوع(کانال هوا) و همچنین زیرشاخه ی تاسیسات موتورخانه (لوله های سردوگرم) می باشد. لازم به ذکر است دامنه کاربرد نواردرزگیر برزنتی به درزبندیِ نقاط اتصال عایق الاستومری محدود نبوده و شامل موارد مختلفی از قبیل آببندی و هوابندیِ لوله های خرطومی ِ هوا ، لوله خرطومی جاروبرقی،انواع شلنگهای صنعتی از قبیل پیستوله های بادی و نیز سیستم لوله های فاضلاب می گردد.

بنا به کاربرد وسیع نوار درزگیر برزنتی در سیستم عایق بندیِ الاستومری، شرکت تهویه فراز جهت تکمیلِ و ارایه ی محصولات جانبی و ملزومات عایق الاستومری نسبت به ارایه این محصول با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت اقدام نموده است. نوار درزگیر برزنتی در درزبندیِ نقطه های اتصالِ عایق الاستومری(هم کانال هوا و هم لوله های تاسیسات)،در سیستم های حرارتی و برودتی بطور یکسان قابلیتِ کاربرد دارد و محدودیتی در استفاده از نوار درزگیر برزنتی  در سرما و گرما وجود ندارد. میزان چسبندگیِ بسیار زیادِ نوار درزگیر برزنتی،همچنین طول عمرمفید زیاد و بالای نوار درزگیر برزنتی ،علتِ استقبال مجریانِ عایق های الاستومری و دیگر صنایعِ مشابه،می باشد.

مقاومت طولیِ بسیار خوبِ نوار درزگیر برزنتی از خصوصیات بارزِ نوار درزگیر برزنتی می باشد.این بدان معنی می باشد که در زمان چسباندنِ نوار درزگیر برزنتی هرچقدر هم برای چسباندنِ نوار درزگیر برزنتی از خاصیت کشندگی استفاده گردد،علاوه بر اینکه از مقاومت نوار درزگیر برزنتی کم نمی شود بلکه کیفیت و دوامِ چسبکاریِ نوار درزگیری برزنتی نیز افزایش می یابد. خاصیت ضد آب بودنِ نوار درزگیر برزنتی نیز از خواص ویژه ی نوار درزگیر برزنتی می باشد.بطوریکه پس از استفاده از نوار درزگیر برزنتی بعنوان قطعه ی درزگیر و پوشاننده ی درزهای نقطه ی اتصال،از نفوذ هرگونه رطوبت،بخار و قطرات آب،ممانعت بعمل می آید. نوار درزگیر برزنتی ،در برابرِ بخارات اسیدی و قلیایی بسیار مقاوم بوده و در برابر هرگونه خوردندگی و استهلاکِ زودرس در محیط های آزمایشگاهی و تحقیقاتی، بطور محسوسی مقاومت می کند.

محیط های آغشته به روغن های گوناگون که باید از نوار درزگیر برزنتی استفاده گردد،تاثیری در میزان کیفیت نوار درزگیر برزنتی نداشته و در واقع نوار درزگیر برزنتی را به نوعی نوار ضدروعن نیز نامید.  سطح نمای بیرونیِ نوار درزگیر برزنتی در برابر هرگونه اصطکاک و سایش نیز مقاوم بوده و این ویژگیِ نوار درزگیر برزنتی را ویژگیِ ضدسایش می نامند. نوار درزگیر برزنتی نسبت به تغییرات سرمایشی و گرمایشی به خوبی از خود مقاومت نشان می دهد، بطوریکه بازه ی مقاومت دماییِ نوار درزگیر برزنتی بین ۷۰+ تا ۵- درجه سانتیگراد می باشد. نوار درزگیر برزنتی از جمله متعلقات و ملزومات درزبندیِ درزهای اتصال عایق الاستومری می باشد که با توجه به خواصِ ویژه ی اعلام شده در موارد بالا،می توان اذعان نمود نوار درزگیر برزنتی با پوشش مناسب بر روی منافذ و نقاط لب به لبِ عایق الاستومری،از هرگونه استهلاکِ زودرسِ سیستم عایق بندی و خرابی های احتمالی،جلوگیری شده و بر عمر مفید عایق بندی افزوده گشته و نیز نقط مربوطه،آببند و هوابند شده و از هر گونه انتقال حرارت و برودت از بیرون به داخل کانال هوا یا لوله تاسیسات و بالعکس جلوگیری گردد و از هرگونه افت راندمان یا پِرت انرژی جلوگیری گردد.

تناسب ساختار ظاهریِ نوار درزگیر برزنتی بر روی عایق الاستومری بر زیباییِ نمای ساختار عایق بندی کاملاً تاثیر مفید داشته و در محل هایی که عایق الاستومری بصورت اکسپوز اجرا گردیده، این موضوع اهمیتِ خود را نشان می دهد. ضریب انتقال حرارتیِ و برودتیِ نوار درز گیر برزنتی بسیار پایین بوده و می تواند نقش مکملی در ساختار عایق الاستومری ایفا نماید و از نقل و انتقال گرما و سرما ممانعت کند. از جمله شاخصه های مهم نوار درزگیر برزنتی ویژگیِ دوستدارِ محیط زیست بودنِ آن می باشد و از ایجاد هرگونه عارضه ی محیطی مصون می باشد. ساختار مقاوم و مستحکم نوار درزگیر برزنتی باعث گشته این محصول در برابر هرگونه پارگی و خوردگی مقاوم باشد.

نوار درزگیر برزنتی بصورت رولی با عرضهای متنوع از جمله ۵ ، ۷ و ۱۰ سانتیمتر تولید و عرضه می گردد.البته قابل ذکر است محدودیتی در تولید و ارایه ی نوار درزگیر برزنتی وجود ندارد و به راحتی می توان این محصول را در عرضهایی مثل ۱۵ و دیگر عرضهای دلخواه تولید نمود. طول رول های نوار درزگیر برزنتی عموماً در طولهای ۲۵ و ۵۰ یارد می باشد. قابل ذکر است از نوار درزگیر برزنتی در صنایع مختلفِ دیگری از قبیل صنعت مخابرات، صنعت خودروسازی و مواردی مثل چادرهای مسافرتی، کیسه های خواب، شیشه اتومبیل،بادبانهای قایق های بادی و… کاربرد دارد. بنا به موارد متنوعِ کاربردِ نوار درزگیر برزنتی، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و رایگان در رابطه با نوار درزگیر برزنتی با مسئول مشاوره و فروش شرکت با شماره های ۰۹۱۲۱۲۳۳۹۴۲ و ۶۶۰۰۰۳۶۵ تماس حاصل فرمایید.

نوار درزگیر برزنتی همان طور که از نام آن مشخص است برای درزبندی منافذ و هوابندی به کار می ‌رود و کاربرد گسترده ‌ای در صنایع مختلف دارد. این محصول هم در درزبندی محل ‌های اتصال عایق الاستومری کانال هوا و هم لوله‌ های تاسیسات به کار می‌ رود؛ بنابراین قابلیت مصارف فراوانی در همه سیستم ‌های حرارتی و برودتی دارد و مشکلی را ایجاد نمی ‌کند.

باید بگوییم که نوار برزنتی دارای ضریب انتقال حرارتی و برودتی بسیار ناچیزی است و همین عامل می ‌تواند نقش مهمی در ساختار عایق الاستومری داشته باشد؛ بنابراین تا حد زیادی از انتقال گرما و سرما جلوگیری می‌ کند. با توجه به مصارف متعدد آن در صنعت عایق ‌بندی نخست به معرفی محصول پرداخته و سپس ویژگی ‌های آن را شرح می ‌دهیم.

کاربردهای نوار درزگیر برزنتی

نوار برزنتی منافذ بین اشیا را می‌ پوشاند و همچنین کاربرد مهمی در هوابندی نقاط اتصال دارد. در حال حاضر صنایع مختلفی از این محصول استفاده می ‌کنند که از جمله آن ‌ها می ‌توان به شرکت ‌های ماشین ‌سازی، الکترونیک، مخابرات، عایق ‌بندی و تهویه مطبوع اشاره کرد. در صنعت تاسیسات، جهت درزبندی لوله ‌های آب سرد و گرم، عایق ‌بندی سطوح داکت ‌های هوا و پوشاندن محل اتصال درزدار از این نوار استفاده می ‌شود.

انجام این کار از نفوذ آلودگی، رطوبت، آب و هوا پیشگیری می‌ کند و حفاظت از سطوح را به دنبال دارد. ساختار ظاهری نوار درزگیر به این دلیل که با بسیاری از سطوح نظیر عایق الاستومری، هم رنگ و هماهنگ است باعث شده تا استفاده چشمگیری از آن ‌شود. امروزه با توجه به میزان چسبندگی بالای این محصول، بسیاری از افراد و سازندگان گرایش و توجه ویژه ‌ای به آن دارند و همواره درصدد هستند تا در صنایع بهره لازم را از آن ببرند.

این چسب از بهترین مواد اولیه تولید می ‌شود و در حقیقت، کیفیت چسبندگی آن موجب تمایز و برتری نوار برزنتی در مقایسه با سایر محصولات مشابه آن شده است. استفاده از مواد اولیه مطلوب در فرآیند تولید موجب افزایش طول عمر آن می‌ شود و به همین دلیل در بین صنایع گوناگون پرطرفدار است.

نوارهای درزگیر برزنتی با کیفیت مطلوب

کاربردهای دیگر نوار درزگیر برزنتی

  • آب‌ بندی لوله ها
  • استفاده در صنعت برق
  • بسته ‌بندی کردن لوازم سنگین
  • صنعت صحافی کتاب
  • هوابندی لوله ‌های خرطومی جاروبرقی
  • عایق ‌بندی کابل ‌ها
  • صنعت خودروسازی و الکترونیک
  • درزبندی شلنگ‌ های صنعتی همین طور پیستوله های بادی
  • صنعت چادرهای مسافرتی، تهیه کیسه ‌های خواب، بادبان قایق
  • تاسیسات موتورخانه مانند لوله ‌های سرد و گرم

ویژگی ‌های نوار درزگیر برزنتی

یکی از ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد نوار درزگیر برزنتی، مقاومت بالای آن است. این چسب انعطاف خوبی در برابر کشش‌ دارد و همین امر میزان استقبال از آن را افزایش می ‌دهد. باید بگوییم هر چقدر نوار کشیده شود، خاصیت ارتجاعی و دوام خود را از دست نمی ‌دهد.

به هنگام چسباندن نوار هر اندازه از خاصیت کشسانی آن استفاده شود، نه تنها از مقاومت آن کاسته نمی‌ شود بلکه دوام چسب کاری را هم افزایش می‌ دهد. در مقابل وزن بالا، از استحکام مطلوبی برخوردار است و حتی بر روی سطوح زبر و خشن مانند آجر، بتن و غیره نیز کاربرد دارد.

بکارگیری آن بر روی عایق الاستومری به خاطر هم رنگ بودن ظاهر چسب با ساختار عایق‌ بندی، زیبایی ظاهری نقاط را تحت تاثیر قرار نمی‌ دهد و با آن هماهنگ است. این نوار تاثیر مفیدی بر زیبایی نمای ساختار عایق بندی دارد و در محل ‌هایی که از آن استفاده می‌ شود، این موضوع بیش از پیش اهمیت خود را نشان می دهد.

.

.

.

نوارهای درزگیر برزنتی با بهترین کیفیت👈

نوارهای درزگیر برزنتی با بهترین کیفیت

مزایای نوار درزگیر

با توجه به اینکه نوار درزگیر برزنتی در سیستم ‌های حرارتی و برودتی استفاده می ‌شود، اما در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم است و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارد. از مزایای مهم این محصول، میزان چسبندگی بالا و کیفیت مطلوب است. نوار برزنتی دارای طول عمر مفیدی است و خیلی سریع خراب نمی ‌شود.

یکی دیگر از مزایای مهم آن، خاصیت ضد آب است که با بکارگیری نوار در نقاط اتصال از نفوذ هرگونه رطوبت و قطرات آب جلوگیری می‌ شود. در حقیقت، پس از درزگیری نقاط با آن به هیچ  وجه امکان نفوذ آب به محل های درزگیری شده وجود ندارد.

محصول نامبرده در محیط‌ های اسیدی و قلیایی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌ دهد و به همین دلیل شاهد خوردگی و خرابی زود هنگام آن نخواهیم بود. همین عامل موجب شده است تا شاهد بکارگیری آن در محیط ‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی باشیم.

 

.

.

.

نوارهای درزگیر برزنتی با انعطاف بالا

نوارهای درزگیر برزنتی با انعطاف بالا

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم نوار درزگیر برای محیط ‌های آغشته به روغن هم مناسب بوده و دچار سایش و اصطکاک نمی ‌شود. به طور کلی، رطوبت، آلودگی، روغن و آب کیفیت مطلوب آن را تحت تاثیر قرار نمی ‌دهد. این محصول با قدرت ضدسایش خوبی که دارد با نام نوار ضد سایش و ضدروغن نیز شناخته می‌ شود. نوار درزگیر برزنتی قادر است بالای 70 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

نوار به گونه‌ای تولید شده است که با ساختار محکم خود دچار پارگی و خوردگی نمی‌ شود. از سوی دیگر، با عنوان یک محصول دوستدار محیط زیست با محیط و هر نوع آب و هوایی سازگار است.

 

.

.

.

نوارهای درزگیر برزنتی با انعطاف بالا👈

نوار درزگیر برزنتی دارای کیفیت عالی
سخن پایانی

نوار درزگیر برزنتی با پوشش مناسبی که دارد، بر روی منافذ استفاده می‌ شود و افزایش طول عمر مفید عایق را به همراه دارد و همچنین از استهلاک و آسیب ‌های احتمالی آن پیشگیری می‌ کند. این محصول از ویژگی های منحصر به ‌فردی همچون میزان مقاومت بالا، ضدآب و قدرت کشسانی خوبی برخوردار است و همین امر بکارگیری چشمگیر آن را در بین صنایع مختلف افزایش می ‌دهد.

زمانی که نوار در لوله ‌های تاسیسات به کار می ‌رود از انتقال گرما و سرما به داخل لوله ‌ها جلوگیری می‌ کند و به همین دلیل اهمیت بسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد.

مجموعه صنعت و سرمایه گذاری آریا

صنعت و ساختمان آریا با وب سایت رسمی wallusplus.ir فعال در حوزه سرمایه گذاری و تامین کالای صنعت وساختمان با هدف سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات در تمام سطوح مالی و همچنین تامین طیف بزرگی از محصولات مرتبط با صنعت و ساختمان بر عهده دارد ؛ همواره تلاش ما رشد و ارتقاء مشتریان گرامی در این حوزه است ،در صنعت و ساختمان آریا، ما در تلاش هستیم تا محصولات مختلف عایق حرارتی برودتی صوتی پیشرو در بازار را برای صنعت ساختمان و ساخت و ساز ایران و حتی خاورمیانه پیدا و تهیه کنیم. تیم ما تجربه گسترده ای در تولید و توزیع مواد عایق با کیفیت عالی دارد. با تمرکز بر اطمینان از رضایت 100٪ هر مشتری، ما متعهد هستیم که در خط مقدم آخرین نوآوری ها و روندها در مصالح ساختمانی باقی بمانیم.

صنایع ساختمانی عمرانی، تجاری و صنعتی دائماً در حال تغییر هستند زیرا انتظارات مصرف‌کننده، مقررات و فناوری‌های جدید تقاضاها را در زمینه پایداری، کارایی هزینه، مقاومت در برابر آتش و الزامات عملکرد صوتی و بهره‌وری انرژی افزایش می‌دهند. مشارکت صنعت و ساختمان آریا با ارگان های مختلف صنعت وساختمان، که بخش تحقیق و توسعه خود را دارد، به این معنی است که ما همیشه در خط مقدم پیشرفت های جدید در صنعت و ساختمان هستیم.

 

ارتباط با ما :

 

واحد مشاوره و فروش :

05137123123

09151036384

(امکان سفارش محصولات از طریق شبکه های مجازی)

واحد مالی و پشتیبانی : 05137236561 (3 خط )

وال آس پلاس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *