در هنگام جستجوی ورق شفاف با کیفیت بالا برای نیازهای خود، به دنبال محصولی هستید که هم شفافیت بالایی داشته باشد و هم در برابر ضربه‌ها مقاوم باشد. اما اکثر ورق‌های شفاف قابل دسترسی در بازار شفافیت و شکل ظاهری قابل قبولی ندارند و در مواجهه با ضربه‌های فیزیکی سریعاً خراب می‌شوند. ورق پلی کربنات تخت، با شفافیت مشابه شیشه و مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه‌ها، بهترین گزینه برای نیازهای شماست. با در دسترس بودن در ضخامت‌های مختلف و رنگ‌های متنوع، این ورق می‌تواند بهترین گزینه برای تأسیسات شما باشد.

ورق پلی کربنات تخت

ورق پلی کربنات تخت یکی از رایج ترین ورق های پلی کربنات و مشتقات پلی کربنات است که در صنایع مختلف به جای ورق های پلی کربنات موج دار و چند جداره استفاده می شود. این ورق ها بسیار شفاف هستند و به دلیل استحکام بالا به آهن شفاف نیز معروف هستند.

نام محصول ضخامت (به میلیمتر) ابعاد (به سانتی متر) وزن در هر مترمربع (به کیلوگرم) وزن هر برگ(به تومان) رنگ بندی قیمت هر برگ(به تومان) تامین کننده کالا
ورق پلی کربنات تخت 2 205*305 سانتی متر 2.4 15 کاملا شفاف 2/800/000 صنعت و ساختمان آریا
ورق پلی کربنات تخت 3 205*305 سانتی متر 3.6 22.5 کاملا شفاف 4/050/000 صنعت و ساختمان آریا
ورق پلی کربنات تخت 4 205*305 سانتی متر 4.8 30 کاملا شفاف 5/390/000 صنعت و ساختمان آریا
ورق پلی کربنات تخت 6 205*305 سانتی متر 7.2 45 کاملا شفاف 7/800/000 صنعت و ساختمان آریا
ورق پلی کربنات تخت 8 205*305 سانتی متر 9.5 52.5 کاملا شفاف 10/560/000 صنعت و ساختمان آریا
ورق پلی کربنات تخت 10 205*305 سانتی متر 12 60 کاملا شفاف 13/200/000 صنعت و ساختمان آریا
ورق پلی کربنات تخت 12 205*305 سانتی متر 14.4 90 کاملا شفاف طی استعلام صنعت و ساختمان آریا

استحکام ضربه شاید مهمترین ویژگی از بسیاری از ویژگی های ورق های پلی کربنات تخت است . زیرا 250 برابر قوی تر از شیشه و 30 برابر قوی تر از اکریلیک است. چه به عنوان شیشه پنجره استفاده شود و چه در تابلوها، سنگ ها، بطری ها، تگرگ ها از آن جهش می کنند. عملاً نشکن است. البته سایر خصوصیات ورق پلی کربنات تخت از لحاظ ضخامت، ابعاد، رنگ و مواد اولیه، تحمل دما دارای ویژگی های خاصی است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

این ورق ها معمولاً در ابعاد استاندارد با یک سطح خارجی پوشیده شده توسط یک لایه محافظ برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه و سایر تنش ها عرضه می شوند. با این حال، سطح دیگر با یک لایه محافظ مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش پوشانده شده است که طول عمر و دوام ورق را بسیار افزایش می دهد. این محصول در ابعاد 205×305  سانتی متر استاندارد و ضخامت های 2-3-4-6-8-10-12 میلی متر و وزن 15-90 کیلوگرم ساخته شده است.

 

ابعاد ورق پلی کربنات تخت 205*305 سانتی متر استاندارد است و جهت برش به ابعاد کوچک تر میتوان از دستگاه های برش CNC  یا کاتر ساده استفاده کرد .

ضخامت ورق پلی کربنات تخت به ترتیب 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 8 و 10 تا 12 میلیمتر است، البته ضخامت های 8 تا 12 معمولا به صورت سفارشی تر و در بازه خاصی از کارخانه تحویل خریدار گرامی میگردد.

وزن ورق پلی کربنات تخت چیست

وزن ورق پلی کربنات تخت از 15 الی 90 کیلوگرم با توجه به ضخامت های آن از 2 تا 12 میلیمتر قابل ارائه است.

برخی از کاربرد های متداول ورق پلی کربنات تخت عبارتند از: دیسک فشرده، کلاه ایمنی، شیشه ضد گلوله، لنز چراغ خودرو، شیشه شیر کودک، سقف، شیشه، دکوراسیون داخلی و خارجی، حتی پله، پل های هوایی و سایر موارد …

قیمت ورق پلی کربنات در اینجا بر اساس ضخامت آن از 4 تا 12 میلیمتر متغیر است و همچنین انواع مختلفی از کیفیت را برای شما فراهم می کند. ما با ارائه محصولات خلاقانه و با کیفیت، بهترین راه حل ها را برای نیازهای شما ارائه می دهیم. با وجود گزینه های متعدد ضخامت و کیفیت، می توانید ورق پلی کربنات تختی را انتخاب کنید که بهترین انتخاب برای شما و نیازهای شما است.

 

ادامه ویژگی های ورق پلی کربنات تخت …

ورق پلی کربنات تخت

اطلاعات تکمیلی ورق پلی کربنات تخت :

آماده سازی چاپ ورق پلی کربنات تخت
آب ولرم و مواد شوینده خانگی غیر ساینده معمولی و یک اسفنج یا پارچه نرم معمولاً کافی است، اما برای چربی زدایی و تمیز کردن قبل از عملیات ثانویه حلال های زیر مناسب هستند: اتانول، ایزوپروپانول و نفت سفید.

دمای سرویس ورق پلی کربنات تخت
ورق پلی کربنات شفاف را می توان در کاربردهای مختلف با دماهای متفاوت نصب کرد. عملکرد مکانیکی این ماده در دمای طولانی مدت در دمای بین -20 تا +100 درجه سانتیگراد (40- تا +130 درجه سانتیگراد بدون تنش کوتاه مدت) ثابت می ماند.

ماشینکاری ورق پلی کربنات تخت
ورق پلی کربنات به راحتی بر روی تجهیزات استاندارد کارگاه اره و برش داده می شود. می توان آن را بر روی ماشین های فرز معمولی با ابزارهای استاندارد با سرعت بالا تراشید. بریدگی ها بر خواص مکانیکی پلی کربنات تأثیر منفی می گذارند و باید از آنها اجتناب شود.

ورق تخت پلی کربنات را می توان با لیزر برش داد، حکاکی کرد و علامت گذاری کرد، اگرچه شرایط دقیق بسته به تنظیم متفاوت است.

نصب و راه اندازی ورق پلی کربنات تخت
کاربرد ورق پلی کربنات باید به اندازه کافی برای جابجایی حرارتی، اسماً 3.5 میلی متر در متر ایجاد کند. در سوراخ های حفر شده برای تثبیت باید فاصله کافی وجود داشته باشد و طول ورق باید محدود شود تا حرکت بیش از حد در انتها وجود نداشته باشد. ورق های 3 میلی متری را می توان تا حداقل شعاع 450 میلی متر منحنی سرد کرد. برای تمرین خوب طراحی، توصیه می شود که یک ورق مسطح 3 میلی متری زیر 525 میلی متر منحنی نشود. ضروری است که از واشرهای سازگار یا سیلیکون در نصب استفاده شود.

تمیز کردن ورق پلی کربنات تخت
به منظور حفظ پلی کربنات در شرایط خوب، توصیه می شود که ورق به طور دوره ای با استفاده از مواد تمیز کننده خانگی مناسب تمیز شود.

دستورالعمل های تمیز کردن توصیه شده به شرح زیر است:

از آب ولرم برای شستشو و نرم کردن کثیفی استفاده کنید.
محلولی از آب ولرم و پاک کننده معمولی خانگی یا صابون ملایم درست کنید و از آن برای شستن ملحفه استفاده کنید.
سپس باید از یک اسفنج یا پارچه نرم استفاده کنید تا به آرامی کثیفی و کثیفی را از بین ببرید.
برای مناطق بزرگ ممکن است از واشر فشار استفاده شود.
اتیل الکل یا نفت سفید که به مقدار کم مصرف می شود را می توان برای پاک کردن رنگ و موارد دیگر استفاده کرد
مواد
سپس فرآیند تمیز کردن باید تکرار شود و ورق با آب تمیز شسته و با یک پارچه نرم خشک شود.
هشدار

اقدامات احتیاطی زیر باید رعایت شود:

ورق را با برس یا وسایل تیز نکشید.

از اسکاج استفاده نکنید.

از حلال ها، به غیر از موارد ذکر شده، یا هر پاک کننده ساینده خودداری کنید.

از پاک کننده های دارای ترکیب بسیار قلیایی خودداری کنید.

از تمیز کردن زیر نور آفتاب داغ یا دمای بالا خودداری کنید.

استاتیک ورق پلی کربنات تخت
شستشوی سطح با آب یا ماده پاک کننده آنتی استاتیک می تواند بار ساکن را کاهش دهد. روش دیگر دمیدن ورق با هوای یونیزه است. اثر این درمان کوتاه مدت است اما معمولا برای اعمال بعدی کافی است.

جوشکاری ورق پلی کربنات تخت
اگرچه پلی کربنات را می توان با استفاده از تکنیک های مختلف با موفقیت جوش داد، اما می تواند مشکل ساز باشد و به همین دلیل باید توسط متخصصان انجام شود.

با سرد شدن ماده، تنش های کششی بالایی در ناحیه جوش ایجاد می شود.

بازپخت باید برای کاهش این تنش‌ها استفاده شود، در غیر این صورت ساختار حاصل می‌تواند شکننده و مستعد حمله شیمیایی باشد که منجر به فرورفتگی شود.

استحکام جوش تمام شده ممکن است تنها 35 تا 45 درصد از مواد استاندارد باشد.

نگهداری ورق پلی کربنات تخت
برای نگهداری پلی کربنات در شرایط خوب، توصیه می شود ورق را مطابق با نکات زیر نگهداری کنید:

ورق ها باید به صورت افقی روی هم چیده شوند، ترجیحاً روی یک سطح مستمر غیر ساینده، صاف و خشک. روی پالت‌های ساخته شده مناسب یا بر روی حامل‌های چوبی با عرض حداقل 100 میلی‌متر با فواصل بیش از 500 میلی‌متر.
ارتفاع پشته نباید از 1 متر تجاوز کند.
ورق هایی با طول های متفاوت نباید روی یک پشته قرار داده شوند.
همیشه در صورت امکان در داخل خانه نگهداری کنید.
اگر نمی توان از ذخیره سازی در فضای باز اجتناب کرد، به ویژه در مورد ذخیره سازی در محل در حالی که ساخت و ساز پیشرفت می کند، باید یک مکان ذخیره سازی امن، به دور از ترافیک پیاده و وسایل نقلیه و کارهای ساخت و ساز در حال انجام، فراهم شود.
تمام ورق هایی که در فضای باز نگهداری می شوند باید با پوشش بازتابنده، مات و ضد آب پوشانده شوند.
برای جلوگیری از نفوذ نور خورشید، باد و باران، تمام پوشش ها را محکم کنید.
هشدار

اقدامات احتیاطی زیر باید رعایت شود:

همیشه هنگام کار با ورقه های پلی کربنات طولانی مدت از دستکش استفاده کنید.
هنگام استفاده از ورق ها در شرایط باد بسیار مراقب باشید.

عایق حرارتی
مزیت پلی کربنات این است که در جلوگیری از اتلاف گرما کارآمدتر از مواد لعاب سنتی با ضخامت مشابه است. مقدار U برای مقایسه خواص عایق مواد استفاده می شود. مقدار گرمای عبوری از ماده را برای یک واحد سطح برای هر درجه از اختلاف دما در سراسر ماده اندازه گیری می کند. بنابراین، هرچه مقدار U کمتر باشد، ماده بهتر گرما را در داخل ساختمان حفظ می کند.

پلی کربنات: 5.41 W/m2K (3mm)

شیشه: 5.87 W/m2K (3mm)

 

بررسی ویژگی های بیشتر ورق پلی کربنات تخت …

پلی کربنات تخت

عناصر آب و هوایی مانند باران، تگرگ و رویدادهای طبیعی مانند طوفان و زلزله از جمله عوامل کلیدی در انتخاب بهترین مصالح ساختمانی هستند. با توجه به شفافیت بالا و مقاومت ضربه ای ورق های پلی کربنات، این محصول به عنوان مصالح ساختمانی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. ورق های پلی کربنات به دلیل سبک بودن بار اضافی بر سازه وارد نمی کنند و نقش اساسی در حمل و نقل آن ها دارند. این ورق ها به دلیل سهولت نصب و خواص فیزیکی پایدار و دوام، کاربردهای روزافزونی برای شرایط مختلف آب و هوایی پیدا کرده اند.

شفاف و شفاف نگه داشتن نما و سقف همیشه یک چالش بوده است. به دلیل خواص آنتی استاتیک سطوح خارجی ورق های پلی کربنات، گرد و غبار و دوده معلق در هوا جذب نمی شوند و با شستشو یا آب باران به طور موثری تمیز می شوند.
ایستگاه های اتوبوس، قطار و مترو، پارکینگ ها و گذرگاه ها در فرودگاه ها باید ایمن بوده و در طول روز با نور طبیعی کار کنند. همه اینها را می توان با استفاده از ورق های پلی کربنات امکان پذیر کرد. ورق های پلی کربنات نیز عایق های صوتی خوبی هستند. صداها جزء لاینفک زندگی شهری مدرن هستند. ورق های پلی کربنات عایق صدا با ضخامت های مختلف می توانند نقشی حیاتی در امنیت روانی افراد داشته باشند.
ورقه های ضخیم تر در برابر گلوله (ضد گلوله) مقاوم هستند و بنابراین برای مکان هایی که احتمال حملات فیزیکی دارند مانند بانک ها، طلافروشی ها و جواهرات، موزه ها و صرافی ها توصیه می شود.

باور نکردنی
قدرت به
نسبت وزن
نسبت استحکام پلی کربنات به وزن
آن را به یک ماده ایده آل برای ایمنی و
برنامه های امنیتی و عالی
جایگزینی برای مصالح ساختمانی سنگین تر

 

در مجموعه صنعت و ساختمان آریا با نام تجاری WallUs و با نام فروشگاه اینترنتی وال آس پلاس که در تلاش هستیم تا محصولات تخصصی بازار را برای صنعت و ساختمان در ایران و حتی خاورمیانه تولید و تهیه کنیم. تیم ما تجربه گسترده ای در تولید و توزیع محصولات مختلف با کیفیت های عالی دارد. با تمرکز بر اطمینان از رضایت 100% هر مشتری، ما متعهد هستیم که در خط مقدم آخرین نوآوری ها و روندها در مصالح ساختمانی باقی بمانیم.

ادامه ورق پلی کربنات تخت 

صنایع ساختمانی عمرانی، تجاری و صنعتی دائماً در حال تغییر هستند زیرا انتظارات مصرف‌کننده، مقررات و فناوری‌های جدید تقاضاها را در زمینه پایداری، کارایی هزینه، مقاومت در برابر آتش و الزامات عملکرد صوتی و بهره‌وری انرژی افزایش می‌دهند. مشارکت ما با ارگان های مختلف صنعت وساختمان، که بخش تحقیق و توسعه خود را دارد، به این معنی است که ما همیشه در خط مقدم پیشرفت های جدید در مورد محصولات صنعت و ساختمان هستیم.

ارتباط با ما :

دفتر مرکزی : ایران خراسان رضوی مشهد بلوار حرعاملی 59 پلاک 3 (مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی ) واحد مشاوره و فروش : 05137123123 ارتباط مستقیم و سفارش اینترنتی از طریق شبکه های اجتماعی : 09151036384 واحد مالی و پشتیبانی : 05137236561 (3 خط )

 
سبد خرید
نوار کناری