کانال انتقال هوا, محصولات صنعت و ساختمان

کانال فلکسیبل چیست

کانال فلکسیبل چیست
کانال فلکسیبل چیست

کانال فلکسیبل چیست

کانال فلکسیبل چیست

کانال فلکسیبل چیست

این روزها برای انتقال و جابه‌جایی هوا از راهکارهای بسیاری استفاده می‌شود که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در بین تمامی انواع راهکارهای جابه‌جایی و انتقال هوا، استفاده از انواع کانال انتخابی مناسب است که می‌تواند در مدل‌های مختلف و متنوعی صورت گیرد. به عنوان یکی از جدیدترین محصولات مورد کاربرد در این دسته، می‌توان به انواع کانال فلکسیبل اشاره کرد که در بازار با نام لوله خرطومی نیز شناخته می‌شوند. این محصولات که به سرعت توانستند توجه‌ها را به خود جلب کنند، استقبال بسیاری را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کردند. در این مقاله و در ادامه با بررسی این محصول و مزایا و معایب استفاده از آن به شما کمک خواهیم کرد تا شناخت بهتری را از آن به دست آورید و بتوانید خریدی متناسب با نیاز و شرایط خود را رقم بزنید.

 

کانال فلکسیبل دارای ساختاری سه لایه می باشد. لایه داخلی همان کانال فلکسیبل با فویل آلومینیمِ لمینیت بوده و لایه میانی از عایق پشم شیشه و لایه بیرونی نیز از فویل آلومینیوم لمینیت تشکیل یافته است. عایق پشم شیشه در ساختارِ این نوع کانال فلکسیبل باعث عدمِ نفوذ حرارت از بیرون به داخل کانال فلکسیبل و بالعکس می گردد.

تنوع کانال های فلکسیبل و موارد استفاده از آن بسیار بالاست  و به دلیل سرعت در ساخت و نصب جایگزین مناسبی برای کانالهای گالوانیزه میباشند . کانال های فلکسیبل در برابرحرارت و صوت و اشعه “یو وی” مقاوم هستند . بدون لرزش هستند و با وزن کم ساخته میشوند . به دلیل عدم وجود درز ،از  هوابندی کاملی برخوردارست .

 

گروه صنعتی تهویه مارکت در سالهای اخیر این افتخار را دارد که زمینه فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه ی انواع کانال های خرطومی هوا گسترش دهد . از عوامل محبوبیت کانال های فلکسیبل میتوان به انعطاف بالا، سبک وزنی ، سهولت در نصب اشاره کرد .

 

با توجه به دشواری ساخت و اجرای کانال های گالوانیزه در محیط هایی مثل سقف کاذب و عدم انعطاف پذیری این کانالها در مسیرهای صعب العبور،استفاده از کانال فلکسیبل بسیار متداول میباشد . هم چنین به دلیل ساختار خرطومی شکل و منسجم کانال فلکسیبل این قابلیت را دارد که به هر طرفی بچرخد و عملیات دمش یا مکش را به خوبی انجام میدهد.

 

در ادامه مقاله صنعت و ساختمان آریا در مورد کانال فلکسیبل با انواع مختلف کانال فلکسیبل و کاربرد های وسیع آن آشنا خواهیم شد:

 

انواع کانال فلکسیبل چیست

۱-کانال فلکسیبل فویلی آلومینیوم

کانال فلکسیبل آلومینیوم

کانال فلکسیبل آلومینیوم چیست

۲-کانال فلکسیبل کومبی با پوشش PVCمشکی

۳-کانال فلکسیبل برزنتی نخ دار

۴-کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق الاستومری

کاانل فلکسیبل الاستومری

کاانل فلکسیبل الاستومری چیست

۵-کانال فلکسیبل پیش عایق با عایق پشم شیشه

۶- کانال فلکسیبل خرطومی PVCشفاف

۷-کانال فلکسیبل خرطومی PU

۸-کانال فلکسیبل خرطومی مکش با لایه ی داخلی صیقلی

۹-کانال فلکسیبل با عایق پلی استر فشرده IFD

۱۰-کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن

۱۱-کانال فلکسیبل معدنی برزنتی

۱۲-کانال فلکسیبل خرطومی با دمای بالا

 

ویژگیهای کانال فلکسیبل چیست

در قسمت قبل در مورد کانال فلکسیبل، امکان کاربرد آن در انتقال هوا در سیستم‌های تهویه مطبوع و کولرهای گازی صحبت کردیم. اما در این قسمت قصد داریم در مورد برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها کانال‌های خرطومی انتقال هوا صحبت کنیم و آن‌ها را برای شما شرح دهیم.

1- دارای وزن بسیار کم

کانال‌های فلکسیبل لوله خرطومی انتقال هوا از وزن بسیار کمی برخوردار هستند که این مورد باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید و از این نظر مشکل خاصی نداشته باشید.

2- دارای امکان فشردگی

همانطور که در قسمت اول گفتیم، لوله خرطومی انتقال هوا دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالایی است و می‌تواند به میزان قابل توجهی فشرده شود که نشان از نرمی قابل توجه آن دارد که بسیار کمک کننده می‌باشد.

3- دارای تنوع اندازه قطر لوله

این نوع کانال دارای قطرهای مختلف می‌باشد که کمک می‌کند تا شما بتوانید با توجه به کاربرد خودتان، قطر لوله خرطومی خودتان را به راحتی انتخاب کنید. گستره قطر این لوله از هشتاد میلی‌متر تا ششصد میلی‌متر میباشد. (در خصوص قطرهای بالاتر از 600 میلی متر می توان از خرطومی PVC استفاده کرد) که دامنه بسیار وسیعی است و محدودیتی برای شما باقی نمی‌گذارد.

4- دارای دامنه مقاومت حرارتی بالا

کانال فلکسیبل لوله خرطومی انتقال هوا، علاوه بر تنوع قطری مختلف در چند نوع آن، دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی می‌باشد که کمک می‌کند تا بتوانید از این کانال برای سیستم‌های تهویه مطبوع و کولر گازی در مکان‌هایی با درجه حرارت متفاوت استفاده کنید و از این نظر مشکلی نداشته باشید(مانند خرطومی بزرنتی نسوز). دامنه دمایی که این کانال می‌تواند تحمل کند از دمای منهای بیست درجه سانتی‌گراد تا دمای دویست و پنجاه درجه سانتی‌گراد است که باعث کاربرد‌پذیری بیشتر این کانال‌ها می‌گردد.

5- دارای قابلیت چرخاندن بدون انحراف

آستر رویی این کانال‌ها از انعطاف بسیار خوبی برخوردار هستند که همین مورد کمک می‌کند تا شما بتوانید لوله‌های خرطومی را در جهت‌های مختلف بچرخانید و هیچگونه انحرافی را حس نکنید که قابلیت بسیار ویژه‌ای به شمار می‌آید و برای شما فواید بسیاری دارد.

6- دارای امکان ذخیره سازی و حمل و نقل آسان

همانطوری که گفتیم، این کانال‌ها دارای قابلیت فشرده‌سازی بسیار بالایی می‌باشند که همین مزیت کمک می‌کند تا شما بتوانید به راحتی آن‌ها را ذخیره کنید، بار بزنید و به جاهای مختلف آن‌ها را منتقل کنید و از نظر حمل و نقل به مشکل یا مورد خاصی مواجه نشوید.

7- حجم بسیار زیاد برای عبور هوا

ویژگی دیگر این نوع کانال، حجم بسیار زیاد آن است که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع و اسپلیت‌ها، بتوانید حجم بسیار زیادی از هوا را منتقل کنید و از این نظر با محدودیتی برخورد نکنید.

8- دوام بالا و ماندگاری بسیار زیاد

بعضی از انواع کانال‌های فلکسیبل به دلیل جنس با کیفیتی که دارند، از دوام بسیار زیادی برخوردار هستند و ماندگار و عمر بسیار بالایی دارند که این مورد به شما کمک می‌کند تا هم دچار دردسر کم‌تری شوید و هم از نظر اقتصادی نیز بتوانید صرفه‌جویی بسیار خوبی انجام دهید و نیازی به پرداخت هزینه‌ اضافه نداشته باشید.

9- دارای جنس پی وی سی

کانال فلکسیبل لوله خرطومی از جنس پی وی سی ساخته شده است که از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند برای استفاده در صنعت تهویه مطبوع، صنایع چوب، آرد سازی، اسپلیت‌ها و غیره بسیار کارآمد  باشد.

 

استعلام قیمت کانال فلکسیبل چیست

در رابطه با قیمت کانال فلکسیبل میتوان گفت که کانال ها بر حسب قطر و نوع آن فرق دارد، در همین رابطه شما میتوانید جهت استعلام قیمت کانال فلکسیبل از مجموعه صنعت و ساختمان شما میتوان با شماره تماس های مربوطه استعلام کنید .

 

مجموعه صنعت و سرمایه گذاری آریا

صنعت و ساختمان آریا با وب سایت رسمی wallusplus.ir فعال در حوزه سرمایه گذاری و تامین کالای صنعت وساختمان با هدف سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات در تمام سطوح مالی و همچنین تامین طیف بزرگی از محصولات مرتبط با صنعت و ساختمان بر عهده دارد ؛ همواره تلاش ما رشد و ارتقاء مشتریان گرامی در این حوزه است ،در صنعت و ساختمان آریا، ما در تلاش هستیم تا محصولات مختلف عایق حرارتی برودتی صوتی پیشرو در بازار را برای صنعت ساختمان و ساخت و ساز ایران و حتی خاورمیانه پیدا و تهیه کنیم. تیم ما تجربه گسترده ای در تولید و توزیع مواد عایق با کیفیت عالی دارد. با تمرکز بر اطمینان از رضایت 100٪ هر مشتری، ما متعهد هستیم که در خط مقدم آخرین نوآوری ها و روندها در مصالح ساختمانی باقی بمانیم.

صنایع ساختمانی عمرانی، تجاری و صنعتی دائماً در حال تغییر هستند زیرا انتظارات مصرف‌کننده، مقررات و فناوری‌های جدید تقاضاها را در زمینه پایداری، کارایی هزینه، مقاومت در برابر آتش و الزامات عملکرد صوتی و بهره‌وری انرژی افزایش می‌دهند. مشارکت صنعت و ساختمان آریا با ارگان های مختلف صنعت وساختمان، که بخش تحقیق و توسعه خود را دارد، به این معنی است که ما همیشه در خط مقدم پیشرفت های جدید در صنعت و ساختمان هستیم.

 

ارتباط با ما :




واحد مشاوره و فروش :

05137123123

09151036384

 (امکان سفارش محصولات از طریق شبکه های مجازی)

واحد مالی و پشتیبانی : 05137236561 (3 خط )

وال آس پلاس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *